ПОРЯДОК організації діяльності адміністративної комісії при виконавчому комітеті Арцизької міської ради під час розгляду та вирішення справ про адміністративні правопорушення

  • 28

1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

1.1. Цей Порядок регламентує питання організації діяльності адміністративної комісії при виконавчому комітеті Арцизької міської ради при розгляді та вирішенні справ про адміністративні правопорушення.

1.2. Адміністративна комісія при виконавчому комітеті Арцизької міської ради (далі - адміністративна комісія) розглядає справи про адміністративні правопорушення відповідно до підвідомчості справ, визначеної  Кодексом України про адміністративні правопорушення (далі - КУпАП), та керуючись цим Порядком.

1.3. Вчинення дій адміністративною комісією та прийняття нею рішень здійснюється з урахуванням Закону України «Про адміністративну процедуру».

 

  1. ПІДГОТОВКА ДО РОЗГЛЯДУ СПРАВ ПРО АДМІНІСТРАТИВНІ ПРАВОПОРУШЕННЯ

2.1. Справи про адміністративні правопорушення розглядаються адміністративною комісією відносно осіб, які проживають на території Арцизької міської територіальної громади.

2.2. Підставою для розгляду адміністративною комісією справи про адміністративне правопорушення є протокол про адміністративне правопорушення, складений у встановленому порядку уповноваженою на те посадовою особою, іншими особами відповідно до статті 255 КУпАП.

2.3. Засідання адміністративної комісії проводиться за необхідності (у разі наявності протоколів про адміністративні правопорушення).

2.4. Справи про адміністративні правопорушення розглядаються відкрито.

2.5. Справа про адміністративне правопорушення, провадження щодо якої здійснюється адміністративною комісією, повинна містити:

протокол про адміністративне правопорушення;

постанову адміністративної комісії;

дані про сповіщення осіб, які беруть участь у справі, про формат, день, час та місце засідання комісії, вручення або надіслання постанови особі, щодо якої її винесено;

відмітки про звернення до виконання постанови, хід і результати її виконання та інші документи у цій справі.

2.6. Адміністративна комісія, відповідно до покладених на неї завдань:

1) приймає у провадження матеріали справи, які належать до її компетенції, а також складені відповідно до вимог законодавства;

2) розглядає справи про адміністративні правопорушення;

3) виносить постанови;

4) здійснює контроль за виконанням постанов адміністративної комісії;

5) веде діловодство у справах про адміністративні правопорушення.

2.7. При підготовці до розгляду справи про адміністративне правопорушення адміністративна комісія (відповідальний секретар) вирішує такі питання:

1) чи належить до компетенції адміністративної комісії розгляд справи;

2) чи правильно складено протокол та інші матеріали справи про адміністративне правопорушення;

3) чи сповіщено осіб, які беруть участь у розгляді справи, про формат, дату, час та місце її розгляду;

4) чи витребувано необхідні додаткові матеріали та чи надійшли вони до адміністративної комісії;

5) чи підлягають задоволенню клопотання особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, потерпілого, їх законних представників і адвоката.

2.8. Особа, яка притягається до адміністративної відповідальності, сповіщається про засідання адміністративної комісії шляхом направлення їй Повістки (додаток 1 до Порядку) не пізніше ніж за три календарні дні до дня засідання адміністративної комісії. Повістка вручається особисто під підпис, надсилається поштовим відправленням або іншими засобами зв’язку (телефоном, електронною поштою тощо) за наявними у справі контактними даними, про що в матеріалах справи робиться відповідний запис.

У повістці зазначаються: адреса адміністративної комісії; відомості про справу про адміністративну комісію, мета, з якою запрошується особа; дата, час і місце, куди пропонується прибути особі.

Інші особи, які беруть або можуть брати участь у справі про адміністративне правопорушення, залучаються до провадження такої справи відповідно до КУпАП з дотриманням принципів, передбачених Законом України «Про адміністративну процедуру».

 

3. ПОРЯДОК РОЗГЛЯДУ СПРАВ ПРО АДМІНІСТРАТИВНІ ПРАВОПОРУШЕННЯ

3.1. Справа про адміністративне правопорушення розглядається адміністративною комісією не пізніше п’ятнадцяти календарних днів з дня одержання протоколу про адміністративне правопорушення та інших матеріалів справи.

3.2. Розгляд справи про адміністративне правопорушення розпочинається з оголошення загального складу адміністративної комісії, яка розглядає дану справу, та членів комісії, присутніх на засіданні.

3.3. Головуючий на засіданні адміністративної комісії оголошує, яка справа підлягає розгляду, хто притягається до адміністративної відповідальності, роз’яснює особам, які беруть участь у розгляді справи, їхні права і обов’язки, передбачені статтями 268-274 КУпАП, а також ті, що визначені Законом України «Про адміністративну процедуру», зокрема, про можливість заявляти відвід членам адміністративної комісії у передбачених цим Законом випадках. Після цього оголошується протокол про адміністративне правопорушення.

3.4. Справа про адміністративне правопорушення розглядається в присутності особи, яка притягається до адміністративної відповідальності. В разі відсутності цієї особи справу може бути розглянуто лише у випадках, коли є дані про своєчасне її сповіщення про місце і час розгляду справи і якщо від неї не надійшло клопотання про відкладення розгляду справи.

Доказом своєчасного сповіщення особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, є дані про своєчасне повідомлення її про місце і час розгляду справи на засіданні адміністративної комісії, надіслане у порядку, передбаченому пунктом 2.8. цього Порядку.

3.5. Під час засідання заслуховуються особи, які беруть участь у розгляді справи, вирішуються клопотання та досліджуються докази.

Доказами у справі про адміністративне правопорушення є будь-які фактичні дані, на основі яких адміністративна комісія  встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, вину особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються на підставі та у порядку, передбаченому КУпАП, з урахуванням положень Закону України «Про адміністративну процедуру».

3.6. Адміністративна комісія при розгляді справи про адміністративне правопорушення зобов’язана з’ясувати:

чи було вчинено адміністративне правопорушення;

чи винна дана особа в його вчиненні;

чи підлягає вона адміністративній відповідальності;

чи є обставини, що пом’якшують і обтяжують відповідальність;

чи заподіяно майнову шкоду;

інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

3.7. При розгляді кожної справи про адміністративне правопорушення адміністративною комісією ведеться протокол засідання (додаток 2 до Порядку), в якому зазначаються:

найменування і склад адміністративної комісії;

дата та місце проведення засідання;

порядок денний засідання;

суть (зміст) кожної справи, що розглядається;

зміст клопотань, пояснень та зауважень осіб, які беруть участь у провадженні по справі про адміністративні правопорушення;

документи і речові докази, досліджені під час розгляду справи;

відомості про оголошення винесеної постанови і роз'яснення порядку та строків її оскарження.

Протокол засідання адміністративної комісії підписується головуючим на засіданні і відповідальним секретарем.

 

4. ПОРЯДОК ВИНЕСЕННЯ ПОСТАНОВ ПО СПРАВАХ ПРО АДМІНІСТРАТИВНІ ПРАВОПОРУШЕННЯ

4.1. Результатом розгляду справи про адміністративне правопорушення є винесення адміністративною комісією постанови по справі.

4.2. По справі про адміністративне правопорушення адміністративна комісія виносить одну з таких постанов:

1) про накладення адміністративного стягнення;

2) про закриття справи;

Постанова про закриття справи виноситься за наявності обставин, передбачених статтями 247, 284 КУпАП.

4.3. За вчинення адміністративних правопорушень адміністративна комісія може застосувати такі адміністративні стягнення:

1) попередження;

2) штраф.

4.4. Якщо у результаті вчинення адміністративного правопорушення заподіяно майнову шкоду громадянинові, підприємству, установі або організації, то адміністративна комісія під час вирішення питання про накладення стягнення за адміністративне правопорушення має право одночасно вирішити питання про відшкодування винним майнової шкоди, якщо сума такої шкоди не перевищує двох неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

4.5. При вирішенні питання про накладення адміністративного стягнення адміністративна комісія накладає його в межах, установлених відповідною статтею КУпАП.

4.6. При накладенні стягнення адміністративна комісія враховує характер вчиненого правопорушення, особу порушника, ступінь його вини, майновий стан, обставини, що пом’якшують і обтяжують відповідальність згідно зі статтями 34, 35 КУпАП.

4.7. Якщо одночасно розглядаються дві або більше справи про вчинення однією особою кількох правопорушень, адміністративна комісія накладає стягнення в межах санкцій, встановлених за більш серйозне правопорушення з числа вчинених. До основного стягнення в цьому разі може бути приєднано одне з додаткових стягнень, передбачених статтями про відповідальність за будь-яке з вчинених правопорушень.

4.8. Адміністративне стягнення може бути накладено не пізніш, як через два місяці з дня вчинення правопорушення, а при триваючому правопорушенні – два місяці з дня його виявлення.

4.9. Постанова по справі про адміністративне правопорушення повинна містити:

1) найменування адміністративної комісії, яка винесла постанову;

2) дату розгляду справи;

3) відомості про особу, стосовно якої розглядалась справа, зокрема, прізвище, ім'я та по батькові (за наявності), дата народження, місце проживання або перебування, документ, який посвідчує особу, а також інші дані, якщо вони відомі адміністративній комісії, які ідентифікують особу чи можуть сприяти примусовому виконанню постанови (місце роботи, місцезнаходження майна, реквізити рахунків, номери засобів зв’язку та адреси електронної пошти тощо);

4) опис обставин, встановлених під час розгляду справи;

5) зазначення підпункту, частини, статті нормативно-правового акта, який передбачає відповідальність за дане адміністративне правопорушення;

6) прийняте по справі рішення, а також інформацію про право оскарження постанови в порядку та у строк, визначені статтями 288, 289 КУпАП;

7) розмір шкоди, що підлягає стягненню, порядок і строк її відшкодування (якщо при вирішенні питання про накладення стягнення за адміністративне правопорушення адміністративною комісією одночасно було вирішено питання про відшкодування винним майнової шкоди);

8) розмір штрафу та реквізити рахунку для сплати штрафу, строк сплати штрафу (у разі застосування адміністративного стягнення у виді штрафу).

4.10. Постанова адміністративної комісії приймається простою більшістю голосів членів адміністративної комісії, присутніх на засіданні. При рівному розподілі голосів, голос головуючого є вирішальним.

4.11. Постанова адміністративної комісії підписується головуючим на засіданні та відповідальним секретарем.

4.12. Постанова оголошується негайно після закінчення розгляду справи. Копія постанови з супровідним листом протягом трьох днів вручається або надсилається рекомендованим листом із повідомленням про вручення поштового відправлення особі, щодо якої її винесено. Якщо копія постанови вручається особі, яку було притягнуто до адміністративної відповідальності, особисто, то в постанові вказується дата її вручення і проставляється підпис такої особи. У разі, якщо копія постанови надсилається, про це робиться відповідна відмітка у справі.

 

5. ОСКАРЖЕННЯ ПОСТАНОВИ АДМІНІСТРАТИВНОЇ КОМІСІЇ

5.1. Постанова адміністративної комісії може бути оскаржена протягом десяти днів з дня її винесення особою, відносно якої її винесено, а також потерпілим до виконавчого комітету Арцизької міської ради у порядку, визначеному КУпАП та Законом України «Про адміністративну процедуру», або в судовому порядку.

5.2. Скарга на постанову адміністративної комісії, що оскаржується до  виконавчого комітету Арцизької міської ради, подається до адміністративної комісії та разом з матеріалами справи протягом трьох діб надсилається нею до виконавчого комітету Арцизької міської ради.

5.3. Подана у порядку, передбаченому КУпАП, скарга на постанову адміністративної комісії, за винятком постанови про накладення адміністративного стягнення у вигляді попередження, зупиняє виконання оскарженої постанови до її розгляду та прийняття рішення за результатами розгляду скарги.

 

 

 

6. НАБРАННЯ ЗАКОННОЇ СИЛИ ПОСТАНОВАМИ АДМІНІСТРАТИВНОЇ КОМІСІЇ ТА ЇХ ВИКОНАННЯ

6.1. Постанови адміністративної комісії у справі про адміністративне правопорушення набирають законної сили після закінчення строку оскарження цих постанов, за винятком постанов про накладення адміністративного стягнення у вигляді попередження.

6.2. Постанови про накладення адміністративного стягнення є обов’язковими для виконання державними і громадськими органами, підприємствами, установами, організаціями, посадовими особами та громадянами.

6.3. Постанова про накладення адміністративного стягнення підлягає виконанню з дня набрання нею законної сили після закінчення строку оскарження. При оскарженні постанови про накладення адміністративного стягнення ця постанова підлягає виконанню після залишення скарги без задоволення.

6.4. Контроль за правильним та своєчасним виконанням постанови про накладення адміністративного стягнення здійснюється відповідальним секретарем адміністративної комісії.

6.5. Постанова про накладення адміністративного стягнення у вигляді попередження виконується шляхом оголошення постанови порушнику.

Якщо постанова про накладення адміністративного стягнення у вигляді попередження виноситься під час відсутності порушника, йому вручається копія постанови в порядку і строки, передбачені статтею 285 КУпАП.

6.6. Штраф, накладений за вчинення адміністративного правопорушення, вноситься правопорушником в установу банку України не пізніше як через п'ятнадцять календарних днів з дня вручення йому постанови про накладення адміністративного стягнення у вигляді штрафу, а в разі оскарження такої постанови - не пізніше як через п'ятнадцять календарних днів з дня повідомлення про залишення скарги без задоволення.

Сума штрафів, накладених за вчинення адміністративного правопорушення, зараховується до місцевого бюджету.

6.7. При отриманні копії платіжного документа про сплату штрафу, відповідальним секретарем до постанови вноситься запис про її виконання (зазначаються назва та реквізити документа, що підтверджує сплату, установа банку, що його видала, сума) та додається копія квитанції (іншого платіжного документа), або копія постанови про закінчення виконавчого провадження, яка підшивається до справи.

6.8. Відстрочка виконання постанови про накладення адміністративного стягнення у вигляді штрафу здійснюється в порядку, встановленому законом.

6.9. У разі несплати штрафу у зазначений вище строк постанова про накладення адміністративного стягнення у вигляді штрафу разом із заявою про відкриття виконавчого провадження за підписом голови адміністративної комісії надсилається для примусового виконання до органу державної виконавчої служби за місцем проживання порушника, роботи або за місцезнаходженням його майна в порядку, встановленому законом.

6.10. У порядку примусового виконання постанови про стягнення штрафу за вчинення адміністративного правопорушення з порушника стягується подвійний розмір штрафу, зазначеного у постанові про стягнення штрафу.

6.11. Постанова про накладення адміністративного стягнення не підлягає виконанню у випадках, передбачених статтею 303 КУпАП.

6.12. Провадження у справі про адміністративне правопорушення вважається закінченим після виконання постанови про накладення адміністративного стягнення.

 

7. ОФОРМЛЕННЯ, ОБЛІК ТА ЗБЕРІГАННЯ МАТЕРІАЛІВ СПРАВ

ПРО АДМІНІСТРАТИВНІ ПРАВОПОРУШЕННЯ

7.1. Протокол про адміністративне правопорушення разом з доданими до нього матеріалами не пізніше наступного дня після його надходження реєструється відповідальним секретарем в Реєстрі адміністративних правопорушень, віднесених до компетенції адміністративної комісії (далі - Реєстр) (додаток 5 до Порядку).

7.2. Винесені постанови адміністративної комісії реєструються відповідальним секретарем у  Реєстрі.

7.3. Облік постанов адміністративної комісії проводиться окремо в межах кожного календарного року. Кожній постанові присвоюється реєстраційний номер.

7.4. У день реєстрації постанови адміністративної комісії її оригінал долучається до справи про адміністративне правопорушення.

7.5. Закрита справа про адміністративне правопорушення разом з описом документів, що є у справі про адміністративне правопорушення, прошнуровується та зберігається в архіві п'ять років.