Арцизький ІРЦ на дводенній стратегічній сесії «Психосоціальна підтримка в освіті: від основ до змін»

9-10 жовтня в Києві відбулася дводенна стратегічна сесія «Психосоціальна підтримка в освіті: від основ до змін», що зібрала понад 50 експертів, керівників, науковців, психологів, представників міжнародних організацій і державних установ.
Подія була присвячена формуванню узгодженого бачення трансформації психологічної служби в системі освіти України — важливої теми, яка сьогодні набуває ще більшої ваги в умовах війни.
Для мене особисто, як керівника ІРЦ (психолога) та для Арцизької громади стало великою честю бути запрошеною до участі у цьому важливому заході, організованому UNESCO Ukraine спільно з Міністерством освіти і науки України з участю Анастасії Коновалової, які об’єднали зусилля для розвитку системи психосоціальної підтримки в освіті.
Протягом двох насичених днів ми разом шукали відповіді на непрості запитання: як зробити психологічну допомогу системною, якісною, доступною для кожної дитини, педагога й фахівця; як створити у закладах освіти середовище довіри, турботи й емоційного благополуччя.
Було визначено три ключові напрями розвитку системи на 2025–2030 роки:
підвищення професійності фахівців і системності допомоги;
розширення доступу до підтримки для всіх, хто її потребує;
створення безпечного й емоційно здорового освітнього середовища.
Сьогодні українські школи — це не лише місце навчання, а й простір стійкості та підтримки. І саме вчителі, психологи, соціальні педагоги стають тими, хто допомагає дітям долати виклики, відновлювати віру й силу.
Символічно, що цей діалог відбувся саме напередодні Міжнародного дня ментального здоров’я і став першим спільним кроком до гармонізації психологічної служби освіти із загальною державною рамкою, визначеною новим Законом «Про психічне здоров’я».
Бо психічне здоров’я — це не абстракція, а умова нашої спроможності жити, вчитися, вистояти і піклуватися одне про одного.












