Яка медична допомога надається внутрішньо переміщеній особі при інфаркті?

  • 81

Фото без опису

Незалежно від місця реєстрації чи статусу, пацієнт може розраховувати на всі необхідні діагностичні обстеження та лікування. Серед факторів, що підвищують ризики розвитку інфаркту міокарда - хвороби серцево-судинної системи, цукровий діабет, схильність до тромбозу, високий рівень холестерину в крові, атеросклероз, ожиріння, гіпертонія, шкідливі звичка та малорухливий спосіб життя

Як розпізнати симптоми інфаркту:

· різкий біль, печіння в грудях;

· нерівномірне серцебиття ;

· відчуття здавлювання за грудиною;

· поширення болю на нижню щелепу, шию, плечі, руки;

· задишка ;

· нудота ;

· запаморочення ;

· сильна слабкість;

· холодний піт .

·

Людина з підозрою на інфаркт потребує термінової медичної допомоги.

Якщо у людини є ознаки інфаркту, то першочергово необхідно зателефонувати  103, описавши оператору симптоми. У такому випадку  бригада екстреної медичної допомоги одразу доставить пацієнта з підозрою на інфаркт у той найближчий медзаклад , що має договір  з НСЗУ на лікування інфаркту.

Наголошуємо, що під час надання екстреної медичної допомоги місце реєстрації та проживання значення не мають. Пацієнт з підозрою на інфаркт отримує усю необхідну екстрену діагностику  безоплатно, а в разі підтвердження діагнозу - повний спектр медичної допомоги.

Медична допомога при інфаркті є безоплатною за Програмою медичних гарантій. Тому вимагання у внутрішньо переміщеної особи, що екстрено потрапила до лікарні, електронного направлення, оплати благодійних внесків чи окремих обстежень - неправомірні .

Безоплатні послуги з лікування гострого інфаркту міокарда, які отримує пацієнт:

· Первинний огляд, оцінка загального стану та життєво важливих функцій .

· Екстрене визначення основних біохімічних показників і специфічних

· кардіологічних тестів  крові для підтвердження пошкодження міокарда,

· диференціальної діагностики та динамічного спостереження .

· Проведення лабораторних досліджень  у цілодобовому режимі у закладі,

· зокрема: клінічний аналіз крові; біохімічний аналіз крові; коагуляційний

· гемостаз; глюкоза; кількісне визначення маркерів ушкодження міокарда

· Проведення інструментальних досліджень у цілодобовому режимі,   зокрема: ангіографічне дослідження коронарних судин; електрокардіографія; ехокардіографія; рентген грудної клітки тощо.

· Проведення екстрених катетеризацій коронарних артерій серця та відновлення максимально можливого  кровотоку.

· Знеболення  та анестезіологічне забезпечення на всіх етапах діагностики та лікування.

· Проведення термінових консультацій лікарями інших спеціальностей.

· Забезпечення лікарськими засобами, зокрема, рентгенконтрастними засобами та медичними виробами для коронарографії, ангіопластики та стентування, а також лікарськими засобами, визначеними Національним переліком основних лікарських засобів, необхідними медичними виробами та витратними матеріалами 

· Надання послуг з реабілітації в гострому реабілітаційному періоді

· Харчування в умовах стаціонару .

Більше про перелік послуг – за посиланням:http://https://cutt.ly/EemHHHEL .

Як переконатися, що пацієнта доставили в лікарню, де лікують інфаркт міокарда:

1. Зателефонувати до контакт-центру НСЗУ 16-77, де підкажуть, які медичні заклади, що мають договір з НСЗУ на лікування інфаркту, знаходяться поруч.

2. На сайті НСЗУ за допомогою аналітичної панелі/дашборду “Укладені договори про медичне обслуговування населення за програмою медичнихгарантій”. Оберіть зліва у полі фільтрів область, населений пункт та “Групу послуг” - 6 “Медична допомога при гострому інфаркті міокарда”. Карта покаже найближчі лікарні, які діагностують і лікують інфаркт.

Перейти до дашборду можна за посиланням: https://cutt.ly/SevDHJea .

Як поскаржитись у випадках неправомірного вимагання коштів

Якщо внутрішньо переміщеній особі пропонували придбати ліки власним коштом, оплатити послуги, які покриває Програма медичних гарантій, здійснити благодійний внесок  - це є порушенням прав пацієнта та умов договору НСЗУ з медичним закладом. У такому випадку пацієнту або особі, яка супроводжує, потрібно подати звернення щодо порушення:

· зателефонувавши до контакт-центру НСЗУ за номером 16-77

· оформити через електронну форму на сайті НСЗУ: https://cutt.ly/5eb9XKbN

Бажаємо здоров'я!