ПОЛОЖЕННЯ про відділ комунальної власності, земельних відносин та екологічних питань Арцизької міської ради

  • 21

 

1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

    1.  Відділ комунальної власності, земельних відносин та екологічних питань (далі – Відділ) є структурним підрозділом  виконавчого комітету Арцизької міської ради, який утворено задля здійснення виконавчих функцій і реалізації повноважень Арцизької міської ради  відповідно до Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні».

1.2. Відділ утворюється Арцизькою міською радою, підзвітний та підконтрольний Арцизькій міській раді та безпосередньо Арцизькому міському голові.

З питань здійснення делегованих повноважень органів виконавчої влади - також підзвітний відповідним органам виконавчої влади в межах встановлених чинним законодавством України.

1.3.  Відділ у своїй діяльності керується Конституцією,  Законами України, Постановами Верховної Ради України, актами Президента України і Кабінету Міністрів України, рішеннями міської ради та її виконавчого комітету, розпорядженнями міського голови, цим Положенням.

1.4. Положення про відділ комунальної власності, земельних відносин та екологічних питань Арцизької міської ради  (далі – Положення) та зміни до нього, затверджуються рішенням Арцизької міської ради.

ЗАВДАННЯ ТА ПОВНОВАЖЕННЯ ВІДДІЛУ

        2.1. Основними завданнями Відділу є:

-  виконання власних та делегованих повноважень у сфері регулювання земельних відносин та охорони навколишнього природного середовища;

        - реалізація політики міської ради у сфері земельного та екологічного законодавства та управління майном, що належить до комунальної власності Арцизької міської територіальної громади;

- забезпечення надходження коштів до міського бюджету за рахунок ефективного обліку, використання, продажу земель та майна, які знаходяться у комунальній власності Арцизької міської територіальної громади;

- участь у розробленні та виконанні міських програм в галузі земельних відносин, екологічних питань та комунального майна;

- організація роботи щодо забезпечення конституційних та законних прав громадян та юридичних осіб на землю відповідно до Земельного кодексу України та інших нормативно-правових актів України;

- організація консультацій з громадськістю з питань, що належать до компетенції Відділу;

- здійснення аналізу ефективного використання земельних ресурсів Арцизької міської територіальної громади;

- взаємодія з іншими виконавчими органами міської ради, постійними комісіями міської ради, підприємствами, установами, організаціями та громадськими об’єднаннями з питань, що належать до компетенції Відділу;

-  здійснення контролю за ефективним використанням майна комунальних підприємств;

-  забезпечення систематичного інформування населення Арцизької міської територіальної громади про хід приватизації та надання в оренду земель та майна, що належить до комунальної власності територіальної громади міста;

-   здійснення інших повноважень у сфері земельних відносин та управління майном комунальної власності, передбачені чинним законодавством.

 

2.2. У сфері земельних відносин:

- здійснює аналітичний облік використання земельних ресурсів міської ради, відповідно до оформлених правовстановлюючих документів на земельні ділянки та забезпечує створення відповідної електронної бази даних;

- здійснює розрахунок сум орендної плати для оформлення договорів оренди земельних ділянок відповідно до прийнятих рішень Арцизької міської ради;

- здійснює підготовку проектів договорів про використання територій та земельних ділянок на підставі відповідних порядків, затверджених рішенням Арцизької міської ради;

- аналізує документацію із землеустрою, подану на розгляд міської ради та готує відповідні пропозиції ;

- здійснює відповідну аналітичну роботу з територіальними підрозділами Державної фіскальної служби, Держгеокадастру для забезпечення надходжень від плати за землю;

- здійснює підготовку та проведення конкурсного відбору суб’єктів оціночної діяльності для розробки експертної грошової оцінки земельних ділянок, які знаходяться в комунальній власності;

- здійснює підготовку та укладання договорів про виконання робіт з суб’єктів оціночної діяльності для розробки експертної грошової оцінки земельних ділянок, які знаходяться в комунальній власності;

- здійснює підготовку необхідних документів для проведення земельних торгів, відповідно до Земельного кодексу України;

- здійснює підготовку графіків розрахунків сум сплати щодо продажу земельних ділянок із розстроченням платежу;

- готує та представляє необхідний пакет документів для розрахунку із суб’єктами оціночної діяльності за рахунок авансового внеску внесеного покупцем земельних ділянок;

- здійснює підготовку матеріалів та забезпечує роботу комісії з розгляду заяв, що стосуються земельних відносин на території міської ради;

- готує і вносить на розгляд міської ради проєкти рішень щодо регулювання земельних відносин та реалізації прав громадян та юридичних осіб на землю відповідно до чинного законодавства;

- приймає участь у підготовці ставок орендної плати за землю на відповідний фінансовий рік у встановленому законом порядку;

- здійснює щорічний перерахунок орендної плати по діючим договорам оренди та готує необхідні додаткові угоди;

- надає щомісячну та щорічну інформацію до територіальних підрозділів Державної фіскальної служби стосовно користувачів земельних ділянок;

- здійснює прогнозні розрахунки надходжень коштів до міського бюджету від оренди землі та продажу земельних ділянок комунальної власності;

- бере участь в роботі погоджувальних комісій при розгляді та вирішенні земельних спорів;

- представляє Арцизьку міську раду та її виконавчий комітет при реєстрації земельних ділянок комунальної власності в Державному земельному кадастрі та прав на них у Єдиному державному реєстрі речових прав на нерухоме майно;

- здійснює інші повноваження у сфері земельних відносин відповідно до чинного законодавства України.

 

2.3. У сфері комунального майна:

- здійснює облік комунальної власності та створення електронної бази даних;

- проводить обстеження стану нерухомого майна (будівель, споруд, будинків та інше);

- здійснює підготовку договорів оренди нерухомого майна комунальної власності та змін до них у відповідності до чинного законодавства;

- готує і вносить на розгляд міської ради проєкти рішень щодо затвердження переліку об’єктів комунальної власності, які підлягають приватизації, способів та умов їх продажу та переліки об’єктів, що не підлягають приватизації;

-   здійснює підготовку об’єктів до приватизації;

- забезпечує проведення конкурсів з надання в оренду об’єктів комунальної власності;

- проводить необхідну роботу для замовлення експертної оцінки майна комунальної власності;

- готує та вносить на розгляд міської ради питання про прийняття майна в комунальну власність, передачу майна до інших органів місцевого самоврядування, у власність юридичних та фізичних осіб;

- контролює страхування комунального майна, що здається в оренду у випадках передбачених законодавством;

- контролює виконання умов договорів оренди нерухомого майна, що належить до комунальної власності Арцизької міської територіальної громади;

- здійснює координаційну, методологічну роботу з питань оренди нерухомого майна, що належить до комунальної власності Арцизької міської територіальної громади;

- готує проєкти рішень міської ради та її виконавчого комітету з питань володіння, користування та розпорядження об’єктами комунальної власності;

- проводить підготовку матеріалів для проведення конкурсів (аукціонів) з приватизації об’єктів комунальної власності, з відбору суб’єктів оціночної діяльності, які будуть залучені до оцінки об’єктів приватизації комунальної власності;

-  подає на затвердження міській раді звіти про оцінку майна;

- забезпечує систематичне інформування населення міста про хід приватизації комунального майна.

- проводить консультаційну роботу з питань приватизації комунального майна;

- представляє міську раду та її виконавчий комітет при реєстрації об’єктів комунальної власності в Єдиному державному реєстрі речових прав на нерухоме майно;

- здійснює інші повноваження у сфері управління комунальним майном Арцизької міської ради відповідно до чинного законодавства України.

 

2.4. У  сфері екологічних питань:

- готує i подає на затвердження ради проєкти місцевих програм охорони довкілля;

- бере участь у підготовці загальнодержавних i регіональних програм охорони довкілля;

- готує i вносить на розгляд ради пропозиції щодо прийняття рішень про організацію територій i об’єктів природно-заповідного фонду місцевого значення та інших територій, що підлягають особливій охороні;

- вносить пропозиції до відповідних державних органів про оголошення природних та інших об’єктів, що мають екологічну, історичну, культурну або наукову цінність, пам'ятками природи, історії або культури, які охороняються законом;

- бере участь  у визначенні території для складування, зберігання або розміщення виробничих, побутових та інших відходів відповідно до законодавства;

- бере участь в розробці програм, пов’язаних з питаннями екології та охорони навколишнього природного середовища;

       - готує інформацію, акти комісій, протоколи нарад та засідань, проєкти рішень у сфері земельних відносин та екології;

       - інформує населення через засоби масової інформації про стан навколишнього природного середовища на території Арцизької міської територіальної громади;

        - забезпечує підготовку інформаційних та аналітичних матеріалів для подання міському голові з питань, що належать до компетенції Відділу.

        - реалізація екологічної політики на території Арцизької міської територіальної громади.

 

3. ПРАВА ВІДДІЛУ

Відділ має право:

3.1. ініціювати в установленому порядку проведення нарад, семінарів з питань, що належать до його компетенції;

3.2. перевіряти на підприємствах, в установах і організаціях, всіх форм власності, незалежно від їх підпорядкування, розташованих на території Арцизької міської територіальної громади додержання вимог земельного законодавства;

3.3. вносити на розгляд сесій міської ради подання про зупинення рішень, їх дій або бездіяльності з питань регулювання відносин, що суперечать законодавству, пропозиції про припинення права користування землею комунальної власності у випадках, передбачених Земельним кодексом України, а також про вжиття заходів щодо поліпшення якості земель;

3.4. вносити на розгляд сесій міської ради подання про зупинення рішень, їх дій або бездіяльності з питань регулювання відносин, що суперечать законодавству, пропозиції про припинення права користування комунальним майном у випадках, передбачених чинним законодавством України;

3.5. одержувати безкоштовно від місцевих органів державної виконавчої влади, підприємств, установ і організацій документи, матеріали та інформацію, необхідні для виконання покладених на нього завдань;

3.6.  за дорученням представляти Відділ  в інших органах виконавчої влади з питань, що стосуються його компетенції в державних та громадських установах;

3.7. залучати спеціалістів інших структурних підрозділів виконавчого комітету, підприємств, установ та організацій, громадських об’єднань (за погодженням з їхніми керівниками) для розгляду питань, що належать до його компетенції;

3.8. брати участь у роботі пленарних засідань міської ради, засідань виконавчого комітету, засіданнях комісій та нарадах міської ради за напрямами діяльності;

3.9.  на обробку персональних даних відповідно до чинного законодавства з питань захисту персональних даних для виконання покладених обов’язків;

3.10.  відділ у процесі виконання покладених на нього завдань взаємодіє   з іншими структурними підрозділами виконавчого комітету, а також підприємствами, установами, організаціями всіх форм власності, громадськими об’єднаннями;

3.11. одержувати в установленому порядку від відділів виконавчого комітету, інших виконавчих органів міської ради, органів статистики, підприємств, установ, організацій безоплатні звітні дані, картографічні, інформаційні та довідкові матеріали, які необхідні для виконання покладених на Відділ завдань;

3.12. одержувати від юридичних і фізичних осіб потрібні документи та матеріали для підготовки проєктів рішень міської ради;

3.13. залучати в установленому порядку відповідні організації та спеціалістів до здійснення аналітичного контролю за ефективним використанням  земельних ресурсів, комунальної власності, додержанням умов договорів оренди земельних ділянок та комунального майна;

3.14. за доручення міського голови здійснювати перевірки з питань ефективного використання земель, комунального майна підприємствами, установами і організаціями;

3.15. виконувати інші дії, що не суперечать чинному законодавству України, необхідні для виконання завдань і функцій Відділу, визначених цим Положенням.

 

4. КЕРІВНИЦТВО ВІДДІЛУ

4.1.  Усі працівники Відділу призначаються на посади за результатами конкурсу і звільняються з посад розпорядженням міського голови або іншим способом відповідно до чинного законодавства України, володіють державною мовою та навичками роботи на комп’ютері.

4.2. Посадові обов’язки працівників Відділу визначаються посадовими інструкціями, які затверджуються розпорядженням міського голови та погоджуються начальником Відділу.

4.3. Начальник Відділу:

4.3.1. Здійснює загальне керівництво діяльністю Відділу;

4.3.2. Узгоджує посадові обов’язки працівників Відділу;

4.3.3.  Координує роботу Відділу з іншими виконавчими органами міської ради;

4.3.4. Забезпечує у межах своєї компетенції контроль за станом справ у сфері діяльності Відділу, вживає необхідних заходів до їх поліпшення;

4.3.5. Підтримує зв’язки з відповідними відділами та управліннями виконавчих комітетів інших міських  рад з питань обміну досвідом;

4.3.6.    Бере участь у засіданнях міської ради, виконавчого комітету, нарадах міського голови у разі розгляду питань, що стосуються компетенції Відділу;

4.3.7.    Розподіляє обов’язки між працівниками Відділу, очолює і контролює їх роботу;

4.3.8.    Контролює стан трудової та виконавчої дисципліни у Відділі;

4.3.9. Виконує інші доручення керівництва виконавчого комітету міської ради, пов’язані з діяльністю Відділу.

 

 5.  ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ВІДДІЛУ

5.1. Персональну відповідальність за роботу Відділу та належне здійснення покладених на нього завдань та функцій несе начальник Відділу.

5.2. Посадові особи Відділу несуть відповідальність згідно з чинним законодавством. Матеріальна шкода, завдана незаконними діями чи бездіяльністю посадових осіб Відділу при здійсненні ними своїх повноважень, відшкодовується у встановленому законодавством порядку.

5.3. Посадові особи Відділу повинні сумлінно виконувати свої службові обов’язки, шанобливо ставитися до громадян, керівників і співробітників, дотримуватися високої культури спілкування, не допускати дій і вчинків, які можуть зашкодити інтересам служби чи негативно вплинути на репутацію міської ради, її виконавчих органів та посадових осіб.

5.4. Працівники Відділу можуть бути притягнуті до цивільної, адміністративної, кримінальної та інших видів відповідальності у випадках та у порядку, передбачених чинним законодавством України.

 

 6. ЗАКЛЮЧНІ ПОЛОЖЕННЯ

6.1. Виконком міської ради створює умови для ефективної праці фахівців Відділу, підвищення їх кваліфікації, забезпечує їх окремими приміщеннями, обладнанням, телефонним зв’язком, оргтехнікою та необхідними матеріалами для виконання покладених на Відділ завдань.

6.2. Покладання на працівників Відділу обов’язків, які не передбачені цим Положенням, не допускаються.